Sunday, November 1, 2015

Orasnice


Ima godinu i po dana kako nisam nista napisao na ovom blogu, a vise od pet godina od prvog posta. Puno se stvari izesavalo u medjuvremenu...I Andrej i Alek su 'otisli' od kuce, Andrej na zavrsnoj godini inzenjeringa na McMaster-u u Hamiltonu, Alek na drugoj godini na Western-u, London, Ontario, a Laki je od malog dupeglavca postao super momak-djecak u cetvrtom razredu osnovne skole. 

Cak i nasa mala avantura sa poslom u Podgorici uzima maha i pocetnom paru, Misku i Sanji koji su poceli da rade sa nama prije tri godine prikljucili su se i Luka i Miljan i Marina i Milos. 

Pricajuci o Podgorici,.. Ranka je otisla prije par dana tamo i zove me jutros, kaze:

'Evo me na Marezi (jedan od nasih omiljenih restorana u Podgorici) sa tatom, pijemo kafu i jedemo orasnicu!'.

A ja par dana gledam kod Maje njen zadnji post, i kanim se da ih probam napraviti.

Slucajnost?


Tako zahvaljujuci Ranki i Maji, ja se vratih pisanju bloga, i znam da ce bar mojoj Snajki to da bude drago ;-}.

Recept prenosim u orginalu sa mog omiljenog bloga, jer kako kazu: 'ako nije razbijeno, nemoj ga popravljati'.

Moram priznati da sam smanjio mjere, 2 jaja, 150g mljevenog badema +50g mljevenih oraha, kao i srazmjerno manje secera i krupno mljevenih oraha. To samo zato sto se desilo da imam vec mljevene bademe. Od te mjere sam napravio 20 orasnica koje su stale na jedan pleh.





ORASNICE

Sastojci:

3 belanca
300 g šećera
300 g mlevenih oraha
300 g sitno seckanih ili krupno mlevenih oraha


Postupak:

1. Od belanaca umutiti čvrst sneg, dodati šećer i mutiti dugo, da se kristali šećera otope koliko god je moguće (a nemoguće je da se otope u potpunosti u ovom odnosu sastojaka, i ovim postupkom, tek da znate). Umešati 300 g mlevenih oraha i dobro sjediniti.
2. U pliću činiju sipati seckane orahe. Kašičicom vaditi kuglice veličine oraha i ubacivati ih u činiju, pa posuti orasima i odozgo, da se smesa ne bi lepila za ruke. Od kuglice napraviti tanji valjčić, saviti u oblik potkovice i ređati na pleh obložen papirom za pečenje. Od ove mere dobije se oko 40 orasnica, što ne može sve na jedan pleh da stane, biće potrebne dve ture.
3. Peći na 125°C oko 25-30 minuta. Ovako ispečene orasnice će spolja biti "pusličaste" ali imaće izvesnu mekoću iznutra i meni su takve omiljene. Ako više volite da budu potpuno osušene i hrskave, onda produžite vreme pečenja za još 15-20 minuta i eventualno snizite temperaturu pečenja.

Izvor:


2 comments:

  1. Paaa, polaskana sam :)

    I drago mi je da sam pročitala vaš mali update, nešto razmišljam kako mi sad deluje jako daleko taj momenat kad će deca otići, a zapravo projurilo mi je poslednjih deset k'o da su jedna, a ni ove naredne mi ne deluju da će teći sporije...

    Ovaj recept sam ukrojila tako da bude lako prilagodljiv za smanjivanje ili povećavanje mere. Bila sam krenula od jednog drugog recepta, koji je tražio drugačije razmere i nešto kompleksniji postupak, al' eto, upeglah ga da sve bude "na trojku", jer se ispostavilo da može... I tebi su ispale super, i mnogo mi je drago! :)

    Veliki pozdrav tebi i tvojoj ekipici,
    Maja

    ReplyDelete
  2. Pozdrav Zorane, pratim te dugo, nikada ne komentiram ali uživam u tim nekim životnim izazovima iz cijelog bivšeg prostora. Baš jako volim tvoje priče o Kanadi, djeci, kuhanju, Podgorici sve udrobljeno. Nemoj da te opet tako dugo čekamo. Suzana

    ReplyDelete