Wednesday, January 11, 2012

Pileca Krilca


Prije dolaska u Kanadu, ja se ne sjecam da sam igdje u onoj 'Jugi' jeo pileca krilca. Ovdje su na svakom codku. Od picerija do neizbjezne hrane u barovima. Uglavnom su przena u dubokom ulju, onda stavljena u sos po zelji, od slatkih, ljutih do jednog od najpopularnijeg, meda sa bijelim lukom (honey garlic). Sluze se sa sargarepom i celerom isjeckanim na stapice (prutice) i sosom za povrce koji je neki preliv za salatu.

Ja nisam neki ljubitelj takvih krilaca, ona su sama od sebe masna, i jos kada se isprze u dubokom ulju, dobijes 'srcani udar' u malom pakovanju. A steta je da se ne probaju, budu stvarno ukusna. Evo ovo je neka moja verzija krilaca, htio sam da napravim 'whole deal' sa sargarepom i celerom, ali nisam stigao, kao sto i nisam stigao da napravim fotke krilaca izvadjenih iz posude u kojima su se pekli. Mislio sam da ce ostati neko krilce za kasnije, za slikanje, prevario sam se :), bili smo ocigledno gladni...

Jednom pecena krilca mogu odmah da se jedu ili da se ubace u neki sos i promjesaju. Isto im je dobra strana sto se mogu cuvati u frizideru par dana, i po potrebi grijati u rerni, pa opet po zelji u sos i tako dok ne nestanu. Ovo naravno jedino vazi ako ste napravili nekih 10 kila od jednom, pa se nisu odmah pokela.

A evo kako je to nilo kod mene...

Potrebno:

2.5 kg pilecih krilaca
zacin od suvog povrca
so
maslinovo ulje

A napraviti ovako:

1. Krilcima odrezati trouglaste vrhove i odvojiti batake od karabataka (ili vec kako se zovu ta dva dijela) i staviti u vecu posudu.


2. Dodati so, zacin od suvog povrca i ulje. Sve dobro promijesati.
3. Redjati krilca u vatrostalnu posudu tako da se redjaju dva batka p adva karabtka. Isto je vazno da kada ih redjate, siri dio batka ide do uzeg dijela prethodnog batka, a karabatak treba da bude jedan prema drugom, strana sa kozicom prema vani.


Ideja je da budu dobro 'zgurani' jedan pored drugog. Otprilike kao ovo. Velicina posude treba da bude tolika da nema slobodnog jesta kada se krilca poredaju.


4. Peci u ugrijanoj rerni na 200+°C oko 45 minuta. Krilca ce pustiti tecnost i gornji dio ce postati zlatno smedjkaste boje.

5. Izvadite ih iz posude, i poredajte na pleh oblozen papirom za pecenje, pa vratitie nazad u rernu na 5-10 minuta. Tako ce citava krilca da dobiju super boju. Prijatno.

2 comments:

  1. jako dobro! Nemam naviku jesti krilca, ali znam da su kod vas u Kanadi i u SAD-u dosta popularna. Samo što su ovako spremljena kod kuće, na ovaj način puno zdravija. I ukusnija.

    ReplyDelete