Monday, January 24, 2011

(Brz) Burek sa Sirom

For recipe in english, please scroll down


Ne znam da li se neko sjeca filma  (a onda i serije) 'Nesto Izmedju', Miki Manojlovic, Dragan Nikolic i amerikanka...Film se desava u doba ekonomske stabilizacije, kafa, puter, ulje su se kupovali na bonove, struja se isljucivala svaki drugi dan, odredjenim danima su se mogla voziti samo auta sa (ne)parnim brojevima na registarskim tablicama...U tom filmu pored svih svojih jada i problema, Miki ide na dorucak i naravno tu je burek sa casom jogurta. Onako hrskav, umotan u papir, samo kako burek zna biti. Kada god cujem rijec burek, meni je ta scena pred ocima. A kako sam ipak odrastao u Sarajevu, burek je bio pita sa mesom, ali ona sa korama, umotanim...a ipak je burek slagan, sa slojevima mesa, sira, cega vec ne. Tako to bar ja vidim.

E sada bureka ima 'najbrzih', kao onaj kod Mikija, odes u buregdzinicu i kupis gotova, ima ih 'brzih', kupis zamrznut, vec slozen i samo ga ubacis u rernu i bude gotovo za pola sata i onda ima ovaj, 'brz' burek koji ne zaostaje puno za onim prvim dva ili za 'sporijim' varijantama, kada se kore razvlace u domacoj radinosti i onda se slazu...

Ovaj 'brz' burek sam vidio kod Maje, a kod Natase i Jelene 'utvrdio' gradivo.


Burek nije bio planiran, desilo se da su kore bile odmrznute u frizideru, a i nije mi se dalo da pravim nadjev od mesa, i tako je napravljen burek sa sirom. Znao sam prije da napravim ovu neku varijantu gibanice sa zgvuzanim korama, kje bi se potapale u smjesu od sira, jaja i kisele vode, pa onda stavljale u posudu i pekle. To nije bilo tako lose, alo ovo je puno bolje, ne samo oblikom, nego i ukusom je stvarno dobro. Ja sam samo umjesto obicne vode koristio kiselu vodu, nekako su ove kore tanke (za baklavu su super), i nekako vjerujem da ovi mjehurici iz kisele pomognu bureku da bude 'ono vazdustastiji', rastresitiji..., e sto i ja mogu da kenj.m. Evo kako je to kod mene ispalo (Recept je Majin sa mojim izmjenama)

Potrebno:

500 g kora za pitu
350-400 g sira, punomasnog takav moji ukucani vole
50 ml ulja
250 ml kisele vode

A napraviti ovako:

U casi sipati ulje i kiselu vodu. Ulje ce isplivati na povrsinu, ali to je u redu, samo kada se kasikom vadi, paziti da se 'zakaci' i ulje i voda. Isto se moze i sipati ulje i kisela u dvije posebne case, pa onda iz svake posebno uzimati ulje, vodu.
Od ukupnog broja kora odvojiti cetiri koje će služiti kao podloga i poklopac, a ostalo podijeliti na tri dijela. Blago nauljiti okrugli pleh od 26 cm, pa spustiti prvu koru tako da pokriva dno i ivice, a ostatak viri van pleha. Dio koji leži na dnu nakvasiti vodom i uljem. Spustiti drugu koru na isti način, a dio koji viri ne treba da se poklopi sa onim od prve kore. Nakvasiti pa ponoviti i sa trećom korom, tako da ima podloga od tri kore. Opet poprskati vodom i uljem, pa nacjepkati kore, prvu trećinu od onog ostatka, dobro nakvasiti vodom i uljem, pa poredati izmrvljeni sir da pokrije citavu povrsinu. Zatim na isti način ponoviti redjanje druge trećine iscjepkanih kora, poprskati uljem i vodom, a onda opet poredati izmrvljeni sir.


Preko ide treća trećina kora, koja se takodje dobro nakvasi. Uzeti onu zadnju koru, pa njome pokriti 'izguzvane kore', a zatim i kore koje vire preklopiti ka unutra, da se burek zatvori. Naravno i one se kvase vodom i uljem kako se koja preklopi. Tokom slaganja bureka treba potrošiti svu vodu i ulje, samo ostaviti dve kasike za prelivanje pečenog bureka. Otprilike trecina poslije svakog cijepkanja kora. Slozen burek staviti u ugrijanu rernu na  250°C desetak minuta, pa peci još pola sata na 200°C, po potrebi i duže, dok ne porumeni i ne dobije tamno zlatnu boju. Izvaditi i preliti sa one dvije kasike vode i ulja i vratiti na 5-10 minuta u isključenu rernu.


Pečen burek prevrnuti da ravna strana bude gore, a onda se sjetiti Mikija iz filma 'Nesto Izmedju' i prestati biti ljuboran na njegov burek...



16 comments:

  1. I ja sam pravila kao i ti - umakala kore u smesu od jaja al ovo moram da probam !! Odlično izgleda!

    ReplyDelete
  2. @Jovana, trebas probati, puno brze, a stvarno dobro :)

    ReplyDelete
  3. Joj, ja gibanicu zato i ne volim nesto specijalno, sva se nekako pretvori u jednu kompaktnu smesu, kao i da nema kora, dobra je dok je vruca, a posle, onako... Uvek mi je burek drazi od gibanice, jer se raspoznaju i kore i punjenje. Ti si bas ljudski tog sira stavio, takav Miki nije jeo :) Lepo izgleda, resh i bogato filovan :)

    A ima nesto sto je bolje i od bureka, po mom skromnom sudu, pravila sam nekoliko puta ali nisam nikad stigla ljudski da uslikam i blogujem, a u pitanju su strukli. Zagorski. Ustvari nije uopste pravedno da poredim strukli sa burekom, ipak su to totalno dve razlicite stvari, ali zajednicko im je sto tu neka vrsta pite/kora sa sirom. Strukli se rade od svezih kora, tj. JEDNE kore, a koru nije problem razvuci jer i ne treba da bude previse tanka, puni se sirom a onda se ti jastucici od testa prvo skuvaju, a onda peku zaliveni solidnom kolicinom slatke pavlake... Moram da prekinem jer mi secanja naviru, zlezde pocinju da luduju, a to nije dobro jer je 22h :)))
    Al' uslikacu ih jednom i napisati post o njima, obecavam :)

    ReplyDelete
  4. @Maja, ako probas, neces se pokajati.

    @mamajac, nije mogao biti takav kod Mikija, bilo vrijeme stabilizacije...

    A strukle sam vidio kod Mihaele i Tadeje, ali nisam imao vremena da ih probam napraviti,

    pozdrav

    Zoran

    ReplyDelete
  5. Zorane, burek ti je prva liga. Divno što možeš da nađeš kore i da se lepo počastite. Ovo sa kiselom ti je super, i sigurno ima efekta. Ja obično nemam kiselu kod kuće, ali ću probati. Suzdržavam se da ga ne napravim, jer ćemo ga odmah smazati. Radila sam sa mesom, jer sa mesom ne jedem iz pekare, ali moram i sir da probam. Ovim treba da poslužiš strance, tj. komšije. Burek party!

    ReplyDelete
  6. Aaaa, ko iz pekare. Imam gomilu spremljene hrane, a tako me sada vuce da probam ovaj burek. Ubicete me jednog dana, samo da znate ;)

    ReplyDelete
  7. Hvala na receptu. Posle visednevne potrage za jednostavnim ali obecavajucim receptom probala sam vas juce i burek je bio odlican:)

    ReplyDelete
  8. Uh, sad se i meni jede burek i to baš taj od sira! Izgleda fino! Dugo vremena je prošlo od kada sam gledala Mikija, vrhunski glumac!

    ReplyDelete
  9. Svaka čast,konačno jedemo svi kuči zahvaljuči tvom receptu najbolji burrek.Još jednom Hvala velika.Kad si iz SA mogo bi i recept za čevape i sumune.Veliki pozdrav

    ReplyDelete
  10. Puno se zahvaljujem,fantastičan i jednostavan.Zahvaljujući tebi i tvom receptu svi sada na takav način pravimo konačno pravi burek.Kad si iz SA mogi bi nam dati i recept na črvape i sumune Sarajevske.

    ReplyDelete
  11. Već par godina radim po ovom receptu i mogu reći samo HVALA! Bolji od bilo koje pekare i još sa domaćim sirom mmm.

    ReplyDelete
  12. Super izgleda burek, kao iz pekare! Iako je stari post, moram pitati koji sir ste koristili? Ja u Kanadi jos uvek nisam nasla sitan sir za pite.

    ReplyDelete
  13. I cant find your recipe in english and I'd love to make this type of burek for my Bosnian husband. Do you this recipe in English? Hvala

    ReplyDelete