Wednesday, March 5, 2014

Blitva sa krompirom i bijelim lukom



Od kada smo otvorili 'office' u Podgorici, cesto putujem za Crnu Goru. Bar tri -cetiri puta godisnje. Odlazak na pastrmku sa blitvom je postao neizbjezni dio tog putovanja. Pitao sam ja kako se ta blitva sprema, i konobari su mi davali cudne poglede i govorili da ce pitati kuvar(ice)a, i odgovor bi bio u stilu:

'ma skuvas blitvu, dodas bijeli luk i maslinovo ulje, i to je to..'.

Na jezeru mi nisu cak ni htjeli reci, kaze ne mozemo odavati kuvarske tajne...

E onda nedavno odosmo do nasih dragih prijatelja Mire i Mira. Spremio Mosta brancina pecenog u morskoj soli, fantasticno, a Mira pored raznoraznih djakonija i blitvu sa krompirom i bijelim lukom. Mojoj radosti nigdje kraja jer dobicu i recept. 

Ali, recept je bio otprilike kao oni iz Crne Gore, ma skuvas, ocijedis, dodas bijeli luk i ulje...Ja se pobunih i Mira obeca da ce napisati kako ona to radi i poslace mi. 

Prodje vremena od tada, a ja ne dobih obecani recept. Pomislih da nije neka 'blitva recept' urota protiv mene?


A onda prije neki dan, Mirin mail i recept za blitvu i balon kocke (tortu), o tom drugom prilikom.
Mojoj sreci nigdje kraja. Nisam se zamjerio kulinarskim bogovima i mogu da dobijam recepte :-).

Hvala Miro. A i razlog zasto nisam dobio recept ranije, je novi Mirin posao, u nevjerovatnoj je guzvi, nadam se da ce joj i to proci.

Receptu  nisam ime dao 'Mirina", jer sam ja to malo promijenio...  

I evo kako je to bilo kod mene.


Potrebno:

jedna veza blitve
4 manja krompira
4-5 cena bijelog luka (ili kako Mira rece, vise ili manje po ukusu)
250 ml maslinovog ulja
so* trebalo bi kuvati i krompir i blitvu u slanoj vodi, kao i na kraju dodati soli po ukusu, i blitva i krompir 'vole' so, kod mene je nema, izbjegavamo so...



A napraviti ovako:

1. Ocistiti bijeli luk, pa ga isjeckati na sitno.


pa ga pomijesati sa maslinovim uljem. To uraditi bar sat-dva ranije.

2. Oguliti krompir i izrezati na velicinu zalogaja.



3. Oprati blitvu, odsjeci bijele drske, i nasjeckati blitvu na centimetar-dva sirine.



4. Izvaditi skuvani krompir sa resetkastom kasikom


a u vodi u kojoj se kuvao krompir staviti blitvu. Kuvati blitvu 7 minuta.

5. Procijediti vodu i blitvu staviti u ledenu vodu. Tako ce boja ostati izrazajno zelena.
6. Staviti vecu posudu (tiganj) na sporet, sipati bijeli luk sa uljem.


7. Poslije minute, dodati krompir i


i dobro ocijedjenu (jako vazno) blitvu.


8. Prziti sa mijesanjem minutu, dvije. samo da sve opet ugrije i arome pomijesaju.
9. Jesti sa ribom sa rostilja ili pecenom ribom sa morskom solju ili ribom napravljenu na bilo koji drugi nacin, casu vina i prijatno.





8 comments:

  1. Mislila sam da su svi recepti isti za blitvu ali vraga, ipak nisu. Kad je krompir skoro gotov j ubacim nasečenu blitvu, a onda je samo ocedim i začinim. Nisam je nikada pržila i čini mi se da je ovo znatno ukusnija verzija ali i kaloričnija.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma i nije neko przenje, samo stavljeno da se ugrije i da bijeli luk dooobro zmirise u maslinovom ulju.

      Delete
  2. malo je djece koja vole blitvu ali, u mojoj kući omiljeni prilog....
    ne znam jesi li primjetio da je voda u kojoj se kuhao i krumpir i blitva nekako brašnasta, od krumpira naravno...i to se meni najviše sviđa..zato ja stavim krumpir u hladnu posoljenu vodu, kuham kratko te onda dodam neisječenu blitvu...kada je sve kuhano, ostavim kratko da se slegne te onda polako ocijedim da sačuvam onaj brašnast-krumpirasti dio u vodi...sve vratim na vatru dodam dosta ulja, bijeloga luka i svježe mljevenog papra :), tako sve žlicom siječem, djelimično izgnječim krumpr i miješam...
    jedno sam vrijeme pripremala blitvu dodavajući joj i preprženu kapulu ali, ovako nam se za sada više sviđa...

    ReplyDelete
  3. Da se ja pitam, ja bih uveo blitvu kao obavezni obrok ;). Ja sam odvojeno kuvao blitvu, samo da bih mogao da je dobro, dobro iscjedim.

    ReplyDelete
  4. Ako koga zanima još koji način spremanja blitve, evo i mog. Uglavnom je postupak spremanja sličan, i ja kao i Jelena ubacim blitvu pred kraj kuvanja krompira, ocedim, vratim na ringlu da malo otpari višak vode. Moj način se razliku po tome što u beli luk i ulje iscedim i jedan limun, prelijem time krompir, poklopim, šerpu prevrnem dva-tri puta da se sve izmeša i ostavim 5 minuta da se krompir upije. Kad se podigne poklopac miris je opijajući.

    ReplyDelete
  5. Na ovaj način još nisam spremala, al svakako ću probati!

    ReplyDelete
  6. I meni je godinama trebao ovaj recept :) ne volim ja te odokativne price, mnogo je bolje ovako kad imas pravu razmeru svega. Odlicno je, danas sam pravila, restoranski :) Steta sto blog vise nije aktivan...cini mi se....

    ReplyDelete
  7. Evo, ja to pravim kao sto je pravila moja baka i moja mama: krumpire srednje velicine rezem u 4 dijela, stavim u hladnu vodu, kad zakuha posolim i kuham 10 min. Onda dodam blitvu izrezanu na ne pre sitne komadice, sve skupa kuham jos 10 min. Zatim na cjedilo i u posudu za serviranje. Polijem najfinijim maslinovim uljem i preko svega ispresam 1-2 cesnja cesnjaka, sve oprezno promjesam. Trdicionalno jede se usto przeni oslic.

    ReplyDelete