Friday, December 2, 2011

Dajanine Hurmasice


Ovo je jedan post koji je cekao vise od godinu dana da bude napisan (napravljen, isproban). Hurmasice su tpicni istocnjacki dezert koji je dosao u nase krajeve sa turcima, a onda kao i mnoge druge stvari, nasao pogodno tlo i ostao i odomacio se. Ja nisam bio veliki ljubitelj hurmasica, sve dok nisam probao Dajanine, a to je bilo prije nekih godina...
E one su nesto drugo, nema toliko secera, agda ne curi iz hurmasica, a one opet ostaju u komadu i meke i socne, morate ih probati da bi mi vjerovali.
Pitao sam je za recept i ona je to savjesno napisala i dala mi, ima vise od godinu dana, a ja sam papir sa receptom stavio na mjesto da znam gdje je pa da ih napravim kada stignem.
Polako je vrijeme prolazilo, ja sam naravno zaboravio gdje sam stavio recept, blam me da opet pitam, jer sam toliko insistirao na prvom mjestu... A recept super, najvaznija svar sto ga cini takvim je opis kakvo tijesto treba da bude :).


Kada sam prvi put procitao, slatko sam se ismijao, zajedno sa Dajanom, a onda ove godine u martu, u Stowe (bili smo zajedno na skijanju), gledamo film 'Jasmina". Lijepa prica o ljudskoj dobroti na mestima gdje ne bi ocekivao. A u jednoj sceni nana pravi 'urmasice i prica unuci-bebi kako ih pravi i rece:'..a tijesto, treba da bude mekoce uvetove resice...", Dajana i ja smo se pogledali i obadvoje prasnuli u smijeh.
Otada je proslo opet mjeseci, i ja sam uspio da nadjem papir sa receptom i odmah sam ih napravio, i da podijelim sa vama recept o najboljim hurmasicama koje sam ikada jeo...



Potrebno:

oko 400 g brasna
200 g putera
2 jaja
75 g secera
1/2 praska za pecivo

za agdu


330 g secera
500 ml vode
jedan veci limun

A napraviti ovako:

1. Umutiti puter, secer i jaja.
2. Dodati 300 g brasna sa praskom za pecivom i umutiti.
3. Izvaditi na pobrasnjenu dasku i nastaviti mijesiti tijesto sa postepenim dodavanjem brasna sve dok tijesto ne bude meko kao resica na uvetu.
4. Ostaviti tijesto oblikovanu u loptu i unotanu u plasticnu foliju na 15 minuta u frizider da se 'odmori'.
5. Oblikovati hurmasice.

 Razvaljati tijesto i vaditi kalupom krugove. Ostatak tijesta premijesiti, razvaljati i opet kalupom vaditi krugove zeljene velicine.



Presaviti obadvije strane kruga prema sredini.




Staviti presavijeni krug na rendu.




Pritisnuti tijesto sa necim ravnim.




Hurmasica dobije svoje poznate sare :).




Laki voli da pomaze dok se nesto radi u kuhinji, i ovo je njegova izvedba, a kako on kaze, napravio je mamu...


6. Nazad o hurmasicama.
Sloziti hurmasice na pleh oblozen papirom za pecenje, pa ih peci u ugrijanoj rerni na 185°C 15 do 20 minuta, paziti da ne izgore.




7. Pecene hurmasice prebaciti u posudu u kojoj cete ih zaliti sa agdom.




8. Staviti secer, vodu i limun izrezan na tanke krugove da se kuvaju. Ne treba vise od 10-15 minuta. 
9. Tople hurmasice prelijte sa vrelom agdom.



10. Kasikom pazljivo zalivajte hurmasice sa agdom koja ce biti oko njih. Nemojte se uplasiti da ce vam ostati agada oko hurmasica, dajte im malo vremena i one ce sve to upiti i postati meke, a opet cvrste, malo kiselkaste, a opet perfektno slatke, prijatno.

12 comments:

  1. Super su mi i urmašice, i slike, i propratna priča :) I Lakijeva urmašica je genijalna :)))

    Ja nisam neki fan urmašica, dok tulumbe obožavam. Nikad mi se nisu dopadale jer nikad nisu bile jednako natopljene i na površini i unutra, i nekako su mi bile tvrde. A onda sam probala na Adi, na drugom okupljanju blogera, urmašice koje je napravila Taci (recept), i shvatila kako one zapravo mogu da budu dobre ako se naprave valjano. Po preseku one s prve slike rekla bih da su i tvoje takve, pomalo mrvljive, i nisu tvrde u sredini, šara se lepo očuvala i nakon pečenja...
    Baš ti hvala na slikama postukpa, nisam znala da se od kruga formira ovaj oblik.
    Pozdrav Zoki!

    ReplyDelete
  2. Zorane, svaka čast. Urmašice su jednostavan recept, ali sam jela razne i nisu mi se uvek dopadale. Zanoju i da propadnu lako da se raspadaju, na previše nadođu... odlično odrađeno!

    ReplyDelete
  3. Nisam još pravila ovaj kolač. Super izgledaju

    ReplyDelete
  4. @ kırmızı ekoseli battaniye svaki dan se nesto novo nauci :)

    Majo, Jelena, nisu ni meni nesto omiljene, osim ovih :). Budu ravnomjerno natopljene, nisu ni preslatke, savrseno balansiranih ukusa. Mogu se pokupiti rukom iz pleha i tako jesti, nece se raspasti, kao ni zalijepiti od jake agde...

    A Majo , ovo za krugove nisam ni ja znao dok nisam dosao u receptu, '..oblikovati i peci...', da bih ih ipak koliko toliko napravio jednake, palo mi je na pamet da koristim krugove, a onda iza toga je bilo logicno da ih savijam i pravim oblik hurmasica. Iduci put cu ih samo praviti malo manje, ovdje ih je ispalo 18 plus Lakijevih ruku dijelo :).

    Tamara, ako probas, neces se pokajati, lako se naprave,

    Pozdrav

    Zoran

    ReplyDelete
  5. Zoki, baš su me oduševile ove tvoje urmašice. Odmah sam se prisjetila fantastičnih urmašica moje mame, koje ja obožavam. Ja ih ne pravim često, ne što nam se ne svidjaju, nego što nestanu za tren oka i onda svi u roku od dva dana dobijemo po pola kg :) Ja ih malo drugačije formiram. Odlomim tijesto po osjećaju i tanko raširim na rendi i onda ih urolam, tako da su valjkastog-urolanog oblika. Medutim, ova nasmijana mama urmašica je najljepši oblik urmašice koji sam vidjela!

    ReplyDelete
  6. Oduševio me je način na koji formiraš hurmašice. Ja pravim hurmašicegodinama po receptu moje mame i mi smo jako zadovoljni ali ih ja pravim da prvo formiram jednu veću kobasicu, izrezujem komade i zalijepim za rendu i to je to! Ove su mi tvoje baš dobre, sve jednake veličine što mi se jako sviđa! I, kao što ti kažeš, svaki put nešto novo naučimo!

    ReplyDelete
  7. Ja sam probala Snjezine i te su mrak, a sada cu probati i tvoje!!!

    ReplyDelete
  8. hurmasice su zakon!!! ovo rezanje u krug za mene je novost.

    ReplyDelete
  9. Prvo me dojmila,pricica...a onda sam bila sigurna da hurmasice,moraju biti dobre:) Hvala i na prici i na receptu:)

    ReplyDelete
  10. interesantan nacin formiranja :) slucajno sam "naletila "na ovu stranicu trazeci nesto drugo ...sad cu ju spremiti jer mi je zanimljivo citati popratne pricice uz recept...i pohvala za zaista dobre recepte :)

    ReplyDelete
  11. Odlično izgledaju! Super recept! :)

    ReplyDelete