Thursday, October 4, 2012

Zemicke od Integralnog Brasna - Nocne

 
 
 
jedna od stvari koju sam poceo da radim u pauzi pisanja bloga je trcanje. Ja nisam boi u stanju da istrcim 400m prije 6 mjeseci. A onda sam se sa Rankom upisao na kliniku 'learn to run', i sve smo radili i uradili sta je trebalo. Svake nedelje se trcalo tri dana. Prve nedelje 2 minuta hodanja, a minuta trcanja, druge nedelje minuta hodanja, a minuta trcanja, pa jedna minuta hodanja, a dvije trcanja, itd, dvadesetak minuta. To je trajalo nekih deset nedelja i na kraju smo uspijeli da trcimo 10 minuta, pa minuta hodanja, pa opet deset minuta trcanja. Sada smo se 'obezobrazili' pa ponekad preskocimo hodanje. Sinoc smo istrcali skor 7 km, i Ranka kaze tuzno 'vidi jedva sedam km', a ja odusevljeno 'vidi vise od 6km", casa nekad polupuna anekad poluprazna:). Iduce nedelje idemo pocinjemo sa novim programom, trebali bi da idemo na trku 10km u decembru.
 
Ove nedelje smo ucestvovali na 'Run for the Cure', trcali smo 5km i uspjeli smo da skupimo simbolicnu svotu novca za borbu protiv raka dojke.
 
 
 
Trcali smo da nikad ne zaboravimo tetka Smilju, ujna Nevenku, kuma Cekijevu sestru, dragu prijateljicu Andrea-u, koje su izgubili bitku sa ovom opakom bolestinom. Vjerujem da ne postoji porodica koja na zalost nije morala da se suoci sa njom. Mi radimo sve sto je u nasoj mogucnosti da pomognemo da se nasdje 'cure'.
 

A kakve ovo sve ima veze sa Zemickama od Integralnog Brasna - Nocne, velike!

Trka je bilu u nedelju, i morali smo Lakija da ostavimo sa Alekom, da ga cuva. Jedna od stvari koju Alek voli u zadnje vrijeme je hljeb, pogace, kifle i stvarno je mnogo dobro kada se probudi i namirise svjeze pecen hljeb. Morali smo da izadjemo iz kuce u 9 ujutro, i to mi nije davalo dovoljno vremena da sacekam da tijesto naraste i da se zemicke ispeku, a da se ne moram buditi u 'cik zore'. Sjetio sam se 'mnogo dobre panje' koju sam pravio prosle godine. Tijesto sam napravio u subotu uvece, ubacio u frizider, a ujutro je bilo spremno za oblikovanje i pecenje.
 
 

A kako je to bilo kod mene...


Potrebno:

2 solje od 250 ml integralnog brasna
1 solja od 250 ml brasna
7 g instant kvasca
375 ml tople vode
2 kasikice soli
kasikica secera
10 kocki leda




A napraviti ovako:

1. U 50 ml vode sipati secer i kvasac. Ostaviti da naraste 10-ak minuta.
2. Pomijesati integralno brasno, brasno i so.
3. Dodati vodu i nadosli kvasac, pa umijesiti meko i elasticno tijesto.
4. Blago nauljiti posudu pa staviti tijesto u nju. Pokriti plasticnom folijom i ostaviti u frizider preko noci.
5. Izvaditi tijesto na pobrasnjenu povrsinu. Premijesiti tijesto pa ga podijeliti na dvanaest jednakih dijelova i oblikovati loptice.
6. Pleh za pecenje posuti brasnom, poredati loptice i makazama isjeci krst na povrsini. Ostaviti malo razmaka izmedju tijesta, narasce dok se bude peklo. Ostaviti sa strane.


7. Sada upaliti rernu na 220°C i staviti prazni pleh ili tepsiju na najnizu resetku u rerni. Dok se rerna grije, tijesto ce jos malo narasti.
8. Jednom kada je rerna ugrijana, ubaciti 10 kocki leda u prazni pleh-tepsiju, a pleh sa zemickama staviti na srednju resetku i peci 20-ak minuta.

 
Brzo, jednostavno, vrijedi probati...

1 comment: