Wednesday, October 31, 2012

Tilapija sa limunom, bijelim lukom i persunom

 
 
Bio sam prosle nedelje u Podgorici.
Mjesto gdje sam bio u vojsci, zavrsio fakultet, ozenio se i gdje nam se rodio prvi sin, Andrej.
 
Volim taj grad.
 
Za tih nedelju dana pored Podgorice, stigao sam da odem i do Pod Ostrog, par puta do Budve
 
 
da vidim Komove i sumu koja mijenja boju
 
 
 
i do Skadra, Tirane i Draca, gdje su me odveli moja sestra Bilja i zet Dragan, da vidim 'Skenderbega', i na ekstremno dobar riblji rucak,
 
 
 
 a i one poznate bunkere...
 
 
 
Na zalost pored svih lijepih mjesta koje sam vidio, bio sam i na onim tuznim. 23 oktobra bi tati bilo 74 godine, dugo vec nije sa nama, vrijeme kako prolazi samo povecava prazninu... Teta Nada nas je napustila prije dvije godine i po njenoj zelji je sahranjena u Prisoji, Andrijevica, gdje vrhovi drveca dodiruju nebo...
 
 
 
Na groblju su po Rankinom projektu, ona i Dusica (Rankina sestra) podigle crkvicu u teta Nadin spomen.
 
 
I toliko istine u Njegosevim rijecima...
 
'ko dovijeka zivi, imao se rasta i roditi..', a sve dok se neko spominje i dok se o njemu prica ta osoba 'dovijeka' zivi. Treba slaviti zivot i ono sto su nama drage osobe uradile za zivota...
 
Ovo sve nema neke veze sa blogom i postom o hrani, sto u stvari i nije bitno. O samom postu nema puno sta da se kaze, narocito je podoban za 'srcane bolesnike', nema soli, i skoro da je bez ulja. Naravno, po zelji dodavanje zacina moze da samo poveca intenzitet ukusa i uzivanja. Jos jedna podobnost je da nema prljanja sudja, i veoma jednostavan da se napravi.
 
Tilapija (tilapia-nisam nasao bolji prevod)
 
 
je slatkovodna riba, cvrsceg mesa, prilicno neutralnog ukusa. Lako se uzgaja, brzo raste i hrani se algama. Moze da zivi u vodi toplijoj od 21°C. U nekim gradovima na jugu Amerike se koristi u kanalima za prociscavanje vode, Feniks, Mesa. Kako se hrani algama, tako pojeftinjuje proces prociscavanja vode...
 
Naravno da se moze zamijeniti u receptu sa bilo kojom drugom vrstom ribe. Samo treba onda prilagoditi vrijeme pecenja. Riba je gotova kada se moze lako razlistavati.
 
A evo kako je to bilo kod mene.
 
 
 
Potrebno
 
6 fileta Tilapije
3 cena bijelog luka
persun
jedan limun
sprej sa maslinovim uljem
 
 A napraviti ovak:
 
 
1. Vatrostalnu posudu poprskati sprejom sa maslinovim uljem i poredati filete ribe. Poprskati sprejom po ribi.

 

2. Isjeckati bijeli luk i persun zajedno.


3. Iscjediti sok od limuna, pa mu dodati bijeli luk i persun i premazati ribu sa tim.


4. Peci u ugrijanoj rerni na 290°C 25 do 30 minuta




Prijatno.


2 comments:

  1. Lepa priča nema šta! Baš si lepo dočarao posetu, tako lepo da prosto osećam kako vam je bilo.
    Recept je lep i jednostavan, sugurno ukusna riba!

    ReplyDelete
  2. I ja volim Podgoricu; tamo sam provela rano djetinjstvo (rodjena u Bosni)...Lijep pozdrav iz Sydney-a

    ReplyDelete