Thursday, April 11, 2013

Njeno Velicanstvo Palacinka


Dosla je moja mama da nas posjeti i provede sa nama par nedelja. Kada je ona tu, onda imamo nekoga da pazi na klince (sto se sada svelo samo na Lakija), tako da Ranka i ja mozemo i da odemo negdje sami. Hvala mama :).

A kakve veze ovo ima sa palacinkama... Ne znam kako neki ljudi imaju moc da kazu nesto, a da ne govore. Jedna od tih osoba je i moja mama. Kada sam bio klinac (a bogami i sada), nije imala potrebe da mi nesto kaze, pogled je bio dovoljan. Jednom kada jos nisam bio dovoljno veliki da ostajem sam kuci, otisao sam u goste kod nekih prijatelja. Bio sam tada jedino dijete kod obadvije porodice. Da bi me pocastili, dobio sam palacinke filovane secerom i orasima koje sam obozavao. Uzmem prvi zalogaj, i 'ne lezi vraze...', slano, grozno, da sam htio da placem. Mama vidi moju grimasu, i ne znajuci zasto je pravim, da mi jedan od onih pogleda sto kaze, 'da nisi pisnuo...'. Poslusno, ja nastavih da zvacem, ali nikako da progutam. U to domacica vidje nesto nije kako treba, uze jednu palacinku da proba, i samo sto ne ispljune. Poce da se izvinjava, otrca u kuhinju da napravi novu turu, zamijenila secer i so...
Onda i mojom mami neprijatno i zao sto mi je dala pogled...

A palacinke sam samo par puta pravio do sada, i bilo je to po Minjinom receptu. Ovaj put sam ih probao napraviti po Majinom receptu i ocjena cista 10, po obicaju kada se nesto proba sa njenog bloga.

 
 
Laki je definitivno uzivao u njima. Jedina greska je bila sto nisam obratio paznju za koliko je to palacinki, pa rekoh 'ajde da uduplam mjeru, bice dosta, a onda na kraju samo dvadesetak njih ispalo :). Majin recept od slova do slova pracen, pa ga prenosim u cjelini sa mojim slikama.
 
 
Sastojci:
1 jaje
200 g mekog brašna
prstohvat soli
225 ml mleka
225 ml vode
malo ulja za podmazivanje tiganja

Postupak:

1. U sud sipati brašno, jaje i polovinu jedne tečnosti. Razmutiti varjačom da se dobije glatko testo bez grudvica. Dodati ostalu tečnost, u dva-tri navrata. 
 
 

2. Dobar teflonski tiganj nauljiti sa par kapi ulja pre svakog izlivanja testa. Jednu kutlaču testa sipati na tiganj i brzo razliti. Peći sa jedne strane dok ivice ne počnu da se odvajaju i odmah okrenuti. Sa druge strane peći bukvalno 10 sekundi, i odmah vaditi napolje. Od ove mere dobije se 9-10 palačinki.

 
 
 
I na kraju Nutela ili sta ko vec voli...Prijatno...
 



3 comments:

  1. Odgledala sam scenu u gostima :))))

    Veliki pozdrav za mamu, Lakija, Ranku i celu vašu ekipu, a tebi, Zoki, posebno hvala!

    ReplyDelete
  2. Zdravo,

    Nedavno smo lansirali stranicu Svajela.hr, što je tražilica recepata sa blogova i stranica web s receptima. Primjetili smo da imate super recepte na Vašem blogu koje bih voljeli indexirati na našoj stranici. Ako želite saznati više o nama i kako se prijavit, molimo Vas da posjetite našu stranicu ovdje: http://www.svajela.hr/ ili da nam pošaljete email na info@svajela.hr.

    S poštovanjem,
    Senka

    ReplyDelete