Wednesday, January 15, 2014

Sarmice sa Listovima Vinove Loze

 
Ima tome i vise od desetak godina. Nasim poznanicima je dosla mama u posjetu pa smo ih pozvali da dodju do nas, na neku klopu i druzenje. Tog dana se desilo da sam ja spremio hranu, i teta G. je bila sva u cudu kako to muskarac pravi hranu.
Moj jezik nije imao mira, pa je rekao da je to tako kod nas, kako ja pravim hranu, a Rankili farba kucu, mjenja ulje u automobilima...imate ideju. Zaprepastenih pogleda, otvorenih usta, jedva sam uspio da ih ubjedim da to nije tako...
 
 
Sjetih se toga jer su sarmice sa vinovom lozom Rankin domen i do sada se nisam tu petljao. A one su veoma specificnog ukusa, ili ih volite ili ne, ne vjerujem da ima ravnodusnih. Kod nas ih klopaju Andrej, Ranka i ja, dok ih Laki i Alek zobilaze.
Jednostavne da se naprave, a kao i sve sarme, sve bolje sto vise stoje. Vidio sam recept u Velikom Narodnom Kuvaru, izbacio zaprsku, prilagodio kolicine sastojaka i kuvao u 'slow cooker'-u.
 
Listovi vinove loze imaju da se kupe u teglicama, uvoze ih iz Grcke, tako da se ne mora brinuti da li su prskani ili ne. Vjerovatno imaju neke loze koje koriste samo za listove...
 
A evo kako je to bilo kod mene.
 
Potrebno:
 

1. teglica listova vinove loze (ima ih vise od 70)
2. 900 g mljevenog mesa
3. glavica crnog luka
4. 100 g rize
5. jedno jaje
6. so, biber, suvi zacin po ukusu

A napraviti ovako:

1. Odmotati, oprati i ocijediti listove vinove loze.
2. Sitno isjeckati luk, pa ga dodati mesu, rizi i jajetu. Zaciniti po ukusu i sve sjediniti.
3. Uzeti list vinove loze, makazama odsjeci peteljku kao i zadebljanje na pozadini listica. Uzimati malo mesa, 'koliko se zahvati sa tri prsta', pa zaviti sarmu.


Preklopiti strane prema sredini,


pa onda urolati od dna prema gore sarmicu.


4. Tako urolane sarmice slagati jednu pored druge u 'slow cooker' ili u serpu. Kada popunite jedan red, slobodno ih nastavite slagati u drugi, treci...


5. Slozene sarmice poklopiti sa tanjirom (ima),

 
pa zaliti vodom da ih sve pokrije.



6. Poklopiti i ukljuciti na 'slow' 6 do 8 sati ili ako se pravi u serpi, kuvati na tihoj vatri par sati.

Definitivno sluziti sa kiselim mlijekom. Prijatno.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

1 comment:

  1. Ja se uvek oduševim kada je ručak muških ruku delo. Bravo!
    Imam sreće pa dobijam neprskane listove loze ali ima ii kod nas sada da se kupi ta grčka teglica. Ti listovi su malo žilaviji ali su svakako divni.
    nadam se da će deca krenuti tatinim stopama i postati vrsni kuvari! Blago tim snajama jednoga dana.

    ReplyDelete