Sunday, May 3, 2020

Prstici


Sta se desi kada ima sanse da se neka velika nevolja desi?

Ode se do prodavnice i kupi toalet papir, brasno I kvasac. Prioriteti su ocigledni. Ovih dana je tacno 28 godina kako sam napustio Sarajevo. Kako i zasto nekom drugom prilikom.
Elem, u Sarajevu nagovjestaj belaja koji dolazi, ljudi napunili zamrzivace hranom, da se nadje. Prodje malo vremena, nestade struje u Sarajevu, pocela hrana da se odmrzava. Da se spasi sta se spasiti moze, rostilji na sve strane, dobro se jelo tih par dana, a onda…

Bio sam pocetkom Marta u 'regionu', kada sam se vratio kuci, otisao sam u samoizolaciju dvije nedelje. Bio sam savjesni gradjanin. Kada sam to pregurao, otisao sam do prodavnice i tamo podsjecanje na Sarajevo, nema toalet papira, brasna, kvasca. E sada ima u Torontu jedna radnja, 'kod Mrakovica', prodaju se stvari iz 'regiona' kao i cevapi, bureci, svjeze meso. Tu naletih na vrecu brasna od 10 kg kao i na svjezi kvasac, pakovanje od pola kile svjezeg kvasca. Ja nikada u svom zivotu do sada nisam vidio taj svjezi kvasac. Ubjedi me ljubazna prodavacica da je to isto, da moze kvasac da se zamrzne, da se cuva u frizideru. I ja tako sa svim tim znanjem dodjem kuci i podjelim kvasac u male kesice I pola u zamrzivac, a pola u frizider.

I stvarno je bila u pravu. Ako je normalno da neko moze da bude odusevljen sa kvascem, onda sam to ja (a ako i nije normalno, opet sam to onda ja). U casovima dokolice, opet sam poceo da mijesim i pecem, a svjezi kvasac je glavna uloga. Nema vise povratka na suvi, instant...
 



A 'prstice' sam vidio kod Sase. Covjek ima fenomenalne recepte, lake za pracenje, stavljene na YouTube. Uvijek sam se pitao kako one kifle u pekarama imaju onaj bijeli, slani, mekani dio na povrsini? A odgovor je vise nego jednostavan. I zahvaljujuci Sasi i ja sam ga naucio. Nego se ja razbrbljao, a vjerovatno ste dosli da vidite kako su ti 'prstici' napravljeni kod mene.

Potrebno

15 g svjezeg kvasca
350 g brasna (onog mekanog, k'o dusa)
200 ml mlijeka
50 ml ulja
5 g soli
5 g secera

a za slani preliv
kasikica soli
dvije kasikice brasna
na vrh noza sode bikarbone
3-4 kasike vode

A napraviti ovako:

1. U posudu u kojoj cete mijesiti tijesto staviti izmrvljeni kvasac i secer.

 
2. Dodati ugrijano mlijeko.


3. Dok se kvasac 'budi', izmjeriti brasnu, dodati mu so I pomjesati.


4. Sada neko ceka da se kvasac bas probudi i to traje nekih pola sata, kod mene je malo drugacije. Cime je brasno I so izmjereni I promijesani, dodati ulje u mlijeko sa kvascem i promijesati.

 
Kvasac je pokazao da je ziv, jer su krenuli mjehurici. Stajao je vise od mjesec u frizideru, super hero!

5. Sada dodati pola brasna tecnoim sastojcima i drvenom varjacom sjediniti.


 6. Opet dodati pola brasna od onog sto je ostalo i varjacom umijesiti


 7. Sada dodati ostatak brasna I umijesiti tijesto. Ovo se sada mora uraditi rukama, vise nece moci varjacom.


8. Pokriti posudu prozirnom folijom i ostaviti na toplom 45 minuta.


 9. Nadoslo tijesto izvaditi na radnu povrsinu I podijeliti na cetir jednaka dijela.


 10. Od svake cetvrtine napraviti valjke precnika 1cm I staviti ih jedan pored drugog. Tijesto je mekano i lijepo se radi, ja nisam dodavo vise brasna. Valjke mijesiti od sredine prema krajevima, naprijed i nazad. Koristiti prste ne dlanove. Sve je ovo pokazano kod Sase.


11. Tupom stranom noza ili obodom tanjira podijeliti 'prstice' na 6 paketica.


12. Staviti 'paketica' na pleh pokriven papirom za pecenje.


13. Pokriti pleh prozirnom folijom i ostaviti na toplom mjestu 30 minuta da 'prstici' jos malo porastu.

  14. Narasle 'prstice' staviti u rernu ugrijanu na 200° C I peci 15 minuta. Ovdje paziti, cim doniju zlatnu boju, gotovi su.


15. Dok se 'prstici' peku, napravitiu slani preliv. Pomijesati so, brasno is odu bikarbonu. Dodati 3-4 kasike vode dok se ne dobije tijesto malo gusce nego za palacinke.


16. Preliti slani preliv preko 'prstica', poprijeko u tankom mlazu.


17. Vratiti nazad u rernu na istoj temperaturi jos 90 sekundi. Ako ostanu duze, preliv ce pozutjeti I osusice se previse. Izvaditi iz rerne i premazati as malo ulja.


18. Ako mozete da sacekate da se ohlade, super a ako ste alavi kao ja, onda pazite da ne opecete usta. 
Prijatno









4 comments:

  1. Bravo Zokili, ukusniji su bili od “kiflica” iz pekare na Bjelavama!❤️

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete