Wednesday, August 24, 2011

Pita sa makom



U zadnje vrijeme skoro nikako ne nalazim vremena da napravim nesto. Sto zbog dolaska bake, puta do Pacifika, a nesto i zbog posla.


Put se zavrsio, posao se polako vraca na staro, a i renoviranje oko kuce je skoro doslo do kraja.

 Kako je baka dosla, sa sobom je donijela i recept od Nene, moje drage rodjake, koji sam 'morao da probam'. Tek sam prije neko vece uzeo da vidim o cemu se radi, a tamo kore za pitu, biskvitno tijesto i mak. Nasmijao sam se, jer sam bas citao sve komentare kod Maje na slicnu temu. To je bio znak da moram probati napraviti ovu pitu, jedini mi je problem bio da nadjem mljeveni mak. Naravno nisam ga nasao, ali sam kupio najobicniji mlin za kafu, bez ikakvih problema je samljeo mak. Bez cega nema, mora se :). Kore za pitu sam odledio, nisu bile neke, pucale su i bile zaljepljene jedna za drugu, ali sam na kraju uspio da ih iskoristim.

Ovde je recept kako ga je Nena napisala, u orginalu. Ove 'skrabotine' crnim flomasterom su moji komentari, mjerenje casa u gramima. 


Sve sam radio kao sto je napisano, osim sto je kod mene bilo 16 kora, tako da sam napravio 5 jufki, a onu 16-tu koru sam pojeo onako suvu... Malo prohladjena 'pita' je bila super ukusna, ne mogu reci da je istog ukusa iduci dan. Definitivno je preporucujem za velika okupljanja, gdje ce se pojesti isti dan, jos mlaka, a za ljubimce maka kao sto sam ja, bilo koji dan ;).

Laki je pozirao 



Nisam siguran kada ce ovo opet pravljeno kod mene, ali mi je ovaj biskvit dao ideju za kolac, probacu ga napraviti u skoro vrijeme, a ime ce mu biti 'Nena'...




A evo kako sam ja uradio Neninu 'Pitu sa makom'...

Potrebno:

4 jaja
200 g kristal secera
150 g organskog kristal secera
200 ml jogurta
225 g griza
200 g brasna
200 ml ulja
1 prasak za pecivo
1 kesica vanilin secera

330 g mljevenog maka


300 ml mlijeka
100 g samljevenog smedjeg secera (naj isti mlin za kafu koristiti za mljevenje secera)

A napraviti ovako:

1. Umutiti dobor jaja sa secerom. To je kod mene sa Mr. Red-om oko 5-6 minuta, koliko god dugo ne moze se pogrijesiti.
2. I dalje mutiti i dodati jogurt, griz, prosijano brasno sa praskom za pecivom. Smanjiti brzinu miksera da brasno i griz ne zavrse svugdje po kuhinji.
3. Dodati i ulje i vanilin secer.
4. Sipati mak, mlijeko i secer u serpu, pa na srednje jakoj vatri ukuvati. Mijesati stalno da ne zagori, ide brzo, 3-4 minute. Skloniti sa sporeta i ostaviti da se malo prohladi.
5. Kore prebrojiti (kod mene ih je bilo 15) pa ih podijeliti po tri.
6. Izmjeriti fil (tijesto), kod mene je to bilo oko 1.7l, tako da je desetina fila 9tijesta) bila oko 170 ml.
7. Fil od maka podiljeliti na pet jednakih dijelova.
8. Premazati prvu koru tijestom, ide malo teze jer je tijesto gusto, staviti drugu koru pa opet fil od tijesta, pa treca kora pa fil od maka. Urolati po duzoj strani, pa tako ponoviti sa svim korama.
9. Jufke poredati na pleh oblozen papirom za pecenje, poprskati uljem u spreju pa peci 25 minuta na 175°C u rerni sa ventilatorom.
10. Pecenu pitu izvaditi iz rerne, pokriti krpom, sacekati da se prohladi, rezati i klopati.

Hvala Neno  

7 comments:

  1. I ovo mi se jako sviđa. Nešto slično:
    Griz štrudla od višanja
    i ja pravim ali s višnjama i pravo je dobra pa ne sumnjam ni u ovu. A i ja sam ljubitelj maka.

    ReplyDelete
  2. Ovo izgleda odlično! Obožavam mak!

    Radila sam pred par godina savijaču sa biskvitom i borovnicama ili trešnjama (nisam više sigurna) i nije ne se dojmila. Ali u tom receptu se dobila rijetka biskvitna smjesa, a ti pišeš da je gusta, tako da nije riječ o istom receptu.

    ReplyDelete
  3. Samo da se javim.Pita izgleda zaista lepo ,samo mak ne volim d ajedem(zaista jedna od retkih stvari koej ne volim,a ne znam zasto)

    ReplyDelete
  4. @Snjeza...Ova strudla sa visnjama izgleda super. Moram naci vremena da je probam.
    @Tamara, da ovaj fil sa tijestom bas bude gust, imao sam problem da ga ravnomjerno razvucem po citavoj povrsini, tako da sam u neko doba i prestao. Vidi se na slici kako je biskvit negdje deblji a negdje tanji. Isto mi se desilo i sa makom, ali na kraju rezultat OK. Kore za pitu nestanu, samo se ove 'izvana' vide.
    @Dzoli, prednost ove 'pite' je da se moze staviti bilo koje voce ili fil od mljevenih oraha, vise je u stvari strudla...

    ReplyDelete
  5. meni deluje bas lepo.Slicna kao pita sa visnjama,ali ipak drugacija.Moramo da je probamo,jer obozavamo mak.Pozdrav

    ReplyDelete
  6. Ne znam kako mi je promakao tvoj blog do sada, ali od sada cu ga redovno pratiti. Sve pohvale i za blog, i za strudlu ;)

    ReplyDelete
  7. A ja čim sam videla sliku, još nisam ni počela da čitam, ukapirah da je nešto na "tu temu" :) Verovatno je sa makom malo suvlja nego sa voćem, ali ako na to gledamo kao štrudlu onda je sve na svom mestu. Ja sam pre par dana pravila, za alternativno slatko posluženje pored torte klincu za 6. rodjendan, upravo biskvit pitu, i punila pola rolni rendanom bundevom sa malo cimeta, a drugu polovinu šljivama, iseckanim pa malo zaslađenim da omekšaju. Bundeva je klasično dobra za pitu, pa i ovu testastu, ali šljive su me oduševile, ponašaju se kao blaža varijanta višanja...
    Pozdrav tebi i Neni :)

    ReplyDelete