Monday, June 20, 2011

Mirjanina Pogaca



Nije mi se jos nikada desilo da istu pogacu pravim dva dana zaredom. Izgleda uvijek ima prvi put...


Pogacu sam vidio kod Mirjane, ciji blog se 'istrazuje' u okviru igre 'FBI Rukavice', koju je osmislila mamajac. Pogaca je jos jedna od lisnatih pogaca, jednostavna da se napravi, a super za klopu. Komadi se lako lome, a ostatak pogace i dalje izgleda sasvim u redu. Komadi su dovoljno mali za one koji paze na dijetu, tako da je mogu probati bez grize savjesti.
Kolicinu brasna sam povecao, i umjesto putera za premazivanje sam koristio 'meki' margarin. Sa njim (bar kod mene) lisnata pogaca bude stvarno lisnata.


Morao sam da je napravim dva dana zaredom, da se uvjerim da je tako dobra. I stvarno dobra, a evo kako se ona pravila kod mene.

Potrebno

750 g brasna
100 ml jogurta
250 ml mlijeka
100 ml tople vode
2 kasikice secera
1 kasika soli
2 kasikice instant kvasca
meki margarin za premazivanje
mlijeko, susam i mak za posipanje

A napraviti ovako:

1. U 100ml tople vode umijesati kvasac i secer. Ostaviti da se kvasac 'probudi'.
2. Prosijati brasno i so. Pomijeasti jogurt i mlijko pa dodati brasnu. Dodati i vodu sa kvascem, pa zamijesti elasticno tijesto. Ostaviti tijesto u podmazanoj posudi, pokrivenom plasticnom folijom na toplo mijesto na sat vremena, ili dok se zapremina ne udvostruci.


3. Na pobrasnjenoj podlozi, premijesiti tijesto, pa podijeliti na osam dijelova.


4. Razvuci jednu lopticu na 3-4mm debljine, premazati margarinom. razvuci iducu lopticu isto tako pa staviti na prvu. Malo pritisnuti prstima po obodu i premazati opet margarinom. Tako uraditi sa jos dvije loptice i zadnju ne premazivati margarinom. Razvuci tijesto u sto veci pravougaonik.


Pa smotati u rolat. Isto tako uraditi sa preostale cetiri loptice.

5. Izrezati sa krajeva (obadva) rolata komade 2-3 cm debljine, pa staviti u sredinu, izrezana strana prema gore. Ostatak rolata rezati cik-cak, sira stranica 3-4cm, a uza 2-3cm. Broj komada podesite prema velicini posude koju imate. Ova je 26cm precnik.


Ostaviti na toplom 2 sata.

6. Ugrijati rernu na 200°C. Nadoslu pogacu premazati mlijekom,


pa posuti susam i makom. Peci 35 minuta, a zadnjih 10 minuta pogacu pokriti papirom za pecenje da ne izgori.

7 comments:

  1. Na Mirjaninom blogu su me najviše oduševile baš pogače. U planu je izrada jedne ovaj tjedan. Još kad sam pročitala da si radio istu pogaču dva dana za redom - nema bolje preporuke.

    ReplyDelete
  2. Bravo majstore!!!
    Znas zaista si me obradovao sa ovom pogacom!!!
    Jednostavna je za napraviti samo treba dobra volja,a ti je koliko vidim imas !!!
    Jako je lijepa ,a kada budes imao priliku probaj je premazati sa maslacam u koji dodas malo zacinskih travcica,pa posluziti uz corbasto jelo ili meso sa rostilja,uz pivo...nece je nitko odbiti !!!!:)

    ReplyDelete
  3. Tamara, nema greske sa ovom, stvarno laka da se napravi, ukus i izgled prva liga.
    Mirjana, hvala tebi sto si pokazala ovaj recept, a u pravu si, malo zacina iduci put dodajem. Napravio sam ja i tvoju 'maslenu pogacu', ali mi nije bas nesto uspijela, stavicu i nju na blog do kraja mjeseca...
    Pozdrav Zoran

    ReplyDelete
  4. Bravo Zorane.To pokazuje samo da bez obzira koliko je neko vican ipak vezba je potrebna:)Najvaznije je da je uspelo.A mirine pogace jesu.mmm.njami:)

    ReplyDelete
  5. Cao Dzoli, ma nisam je ja pravio dva puta sto nije uspijela, nego sto je bila tako dobra prvi put, pa sam je morao napraviti i drugi put, da se uvjerim u to. Kada sam je probao prvi put, bilo je tu i malo vina, pa rekoh, mozda je culo ukusa bilo zeznuto :)

    ReplyDelete
  6. Prekrasna je zaista !! Mirjanini recepti su pouzdani a vidi se da i tebi dobro ide u kuhinji ;) Puno pozdrava!!

    ReplyDelete