Tuesday, May 21, 2013

Bread Puding sa visnjama ili Ruzno Pace


Bread Puding je nastao u 13 vijeku u Engleskoj, gdje je bio dezert 'siromasnog covjeka'. Stari hljeb bi se natopio vodom, dodao secer i to bi bilo sve.

Ubrzati vrijeme i sada je 'Bread Puding' daleko od 'siromasnog' dezerta. U osnovi je i dalje stari hljeb, mada su to sada francuski, brioche, kroasani, itd, a umjesto vode se dodaje kombinacija jaja, mlijeka, pavlake za mucenje (cream), zacini, a nije neobicno da se ubaci i svjeze ili suvo voce.

 
Meni izgleda kao Ruzno Pace, na oko nije primamljiv, ali kada se proba...

Preporucuje se da se jede topao, sa sladoledom od vanile ili sa slagom. Mi smo ga jeli bez icega i toplog, a meni se jos vise svidio sutradan, pravo iz frizidera.

 
 
Malo sam bio pretjerao sa morskim orascicem, tako da je Laki klopnuo samo jednu turu, a onda mu je bilo 'too spicy'. U svakom slucaju preporuka za probanje i jos jedan nacin da se iskoristi stari hljeb.
 
A majski krug igre Ajme koliko nas je, gdje je Nevena sa bloga Hleb I Lale dala HLEB kao temu, me je potstakla da napravim Bread Puding. 

 
 
Potrebno:
 
1 1/3 vekna francuskog hljeba starog dan-dva
4 jaja
1/2 l slatke pavlake (pavlake za mucenje)
1 l mlijeka
175 g secera
500 g tresanja ociscenjih od kospica (mogu i zamrznute)
1 kasikica vanile ekstrakta
malo naribanog morskog orascica (malo je dovoljno)
malo vise naribanog stapica cimeta
 
 
A napraviti ovako:


1. Izrezati hljeb na kriske debljine 1 cm, a onda svaku krisku izrezati na cetvrtine. Otprilike velicine malih zalogaja. Pomijesati hljeb sa tresnjama u dubljoj zdijeli.
2. Umutiti jaja sa mlijekom, slatkom pavlakom i secerom. Dodati ekstrakt vanile, morski orascic i cimet. Pomijesati.
3. Preliti hljeb i tresnje sa umucenim jajima sa mlijekom. Pritisnuti hljeb tako da je citav potopljen. Ostaviti 15-ak minuta.
4. Posudu u kojoj ce se peci Puding premazati neslanim puterom. Prebaciti Puding u posudu za pecenje i peci u zagrijanoj rerni na 175°C oko sat vremena. Puding bi trebao da dobije lijepu zlatno smedjkastu boju po povrsini, a u sredini ce da se 'mrda' ako se protrese posuda. Ostaviti da se prohladi do temperature ugodne za jelo. Prijatno!

 
 
p.s.
 
kako je puding u stvari delikatno jelo (custard), direktnim pecenjem u rerni nekada mozete dobiti isuseni puding, ili se jaja i mlijko mogu razdvojiti...da bi ste to izbjegli, pecite puding u 'kupki', stavite posudu za pecenje u vecu posudu u kojoj ste sipali 2 cm vrele vode. Pazite da u toku pecenja uvijek ima dovoljno vode u kupki...

1 comment:

  1. Kad sam prvi put pravila stavljala sam cijele kriške hljeba namazane margarinom (nisam imala maslac) a između posipala sjeckanom čokoladom i suvim grožđem. Nekako se nije dobro napio tečnosti i bio mi je onako, gore tvrd i žilav a dole neprijatno gnjecav. Poslije sam vidjela de se hljeb može isjeći na kockice i to je već bila druga priča. Samo je sin bio razočaran: "To nije puding".

    ReplyDelete