Wednesday, October 27, 2010

Spageti od crnog brasna sa rapinima i skampima

Evo jednog recepta koji je nastao zahvaljujuci mom problemu sa visokim holesterolom i krvnim pritiskom. Veoma jednostavan i brzo se napravi, a ukus na kraju bude kao da ste proveli pola dana u kuhinji. Na engleskom ime bi mu bilo 'Whole Wheat Spaghetti with Rapini and Shrimps'. Ja sam probao da to prevedem najbolje sto sam mogao...Spageti su od crnog brasna, rapini su povrce (ja ga se ne sjecam da je bio u ex-YU), italijani ga puno jedu, a srimpovi su, ja mislim, skampi. Primjedbe primam i promijenicu ime ako mi kazete.
Skampi su zamrznuti i znam da ce biti kritike zasto ne koristim svijeze. Kako sam 1000 km od obale, nesto puno ne vjerujem u svjezinu morskih plodova u radnjama. Radije kupim zamrznute za koje znam da su zamrznuti dok su bili svjezi. A kada se nadjem sa badzom i svastom u Rezevicima iduci put, koristicu svijeze skampe :).

Potrebno:

350 g spageta od crnog brasna
200 g (1 veza) rapina
400 g  skampa
4 do 6 cenova bijelog luka
50 ml maslinovog ulja
so

A napraviti ovako:

Staviti spagete u posoljenu prokljucalu vodu. Kuvati 7-8 minuta, i povremeno promijesati da se spagete ne zalijepe za dno. U drugu posudu sa prokljucalom i posoljenom vodom staviti rapine koje ste prethodno oprali i isjeckali na 5cm duzine. Ako su kraci ili duzi to je u redu, jos uvijek nema 'rapini' policije u blizini. Kuvati ih 2-3 minute. Ocistiti bijeli luk i sitno isjeckati. Ukljuciti sporet na srednje jaku temperaturu, staviti maslinovo ulje u duboki tiganj, i dodati polovinu bijelog luka. Ja sam primjetio da ako dodam bijeli luk na jaku vatru, brzo potamni i postane gorak, zato srednje jaka... Prziti bijeli luk minutu ili dvije, treba samo da citava kuhinja zamirise na maslinovo ulje i bijeli luk, i dodati iscjedjene rapine. Prziti iducih 3-4 minute i stalno mijesati. Gotove rapine izvaditi iz tiganja i staviti ih sa strane, a isti tiganj koristiti za skampe. Nova tura maslinovog ulja i ostatak bijelog luka, dodati odmrznute skampe, posoliti i prziti dok skampi ne postanu roze boje, znak da su skampi gotovi. Pricajuci o tome, da li ste znali da su flamingo ptice roze zato sto (izmedu ostalog) jedu puno skampi? Nemojte ih preprziti, onda skampi postanu tvrdi i nisu toliku ukusni. Dok se skampe prave, spageti ce biti kuvani. Spagete procijediti  i jednu casu vode u kojoj su se kuvale sacuvati. Dodati spagete u tiganj sa skampima, promijesati, sipati casu sacuvane vode i 50 ml ulja. Kuvati minutu i dodati gotove rapine. Promijesati i servirati. Sve u svemu 15 minuta od pocetka do kraja.


No comments:

Post a Comment