Wednesday, September 7, 2011

Krempite


Zadnjih par dana se puno stvari dogadjalo u kuci. Laki je napunio 5 godina, krenuo opet u skolu (senior kindergarten), Andrej i Alek isto u 10-i i 12-i razred.

Kako su Andreju, Aleku i Ranki rodjendani krajem jula i pocetkom augusta, Laki je bio 'ljut' i nestrpljiv da doceka svoj rodjendan. Zadnjih 10-tak dana bi se svako jutro probudio i znacajno naglasio kako ima jos 9, 8, 7...dana do njegovog rodjendana. I konacno u nedelju se probudio i pita: "Da li sam ja danas 5 godina star?", na nas odgovor da jeste, on otpuhnu i rece:
"Bas cudno, ja ne vidim nikakvu razliku, isto se osjecam kao kada sam bio 4 godine star."
Dobro smo se ismijali, a ovako je izgledao to jutro



A dan prije toga je imao 'party' sa svojim drugarima, i tamo je to bilo ovako


I prvi put smo uspijeli da se nadjemo na jednoj fotki zajedno poslije duze vremena.





Poslije sve ove guzve tokom vikenda, dosao je i utorak, Lakijev prvi dan SK-a, (Andrej i Alek su krenuli nazad u skolu danas, juce je bio prvi dan za 9-ti razred). Ponosno je obukao svoju uniformu, spakovao ruksak i dao veliki osmijeh prije nego sto je izasao iz kuce.



A ako se pitate kakve veze krempite imaju sa svim ovim, nemaju nikakve. Samo sve ovo oko skole i rodjendana me je potsjetilo na moju osnovnu skolu i slasticarnu 'Jadranku', i nasa trcanja na velikom odmoru do nje, i klopanja 3-4 krempite odjednom, pa nazad na casove...

Krempitu sam i ranije pravio, po Andreinom receptu sa Majinog bloga. Jos tada sam ih prvi put napravio, i trebale su da budu moj prvi blog, ali uzelo mi je bilo jos puno vremena prije nego sto sam poceo da 'blogujem'.
Nista nisam mijenjao, sve sam pratio od slova do slova i stvarno nema greske. Izadju krempite kao iz slasticarnice, sve sa lisnatim korama, kremastim filom, ukusom krempita, cista 10-ka.


A recept je kopiran sa Majinog bloga...


Sastojci:
250 g lisnatog testa
4 jaja
100 g gustina
30 g brašna
3 x 100 g šećera
2 vanilin šećera
750 ml mleka
300 ml vode
250 ml slatke pavlake

Postupak:
1. Lisnato testo razviti tanko, podeliti na dva dela dimenzija manjeg četvrtastog pleha, izbockati viljuškom pa ispeći. Jednu koru ostaviti na dnu pleha, za podlogu, a drugu iseci na kvadrate, onolike koliki će biti parčići.
2.Belanca i 100 g šećera umutiti u čvrst sneg. Žumanca i 100 g šećera umutiti, dodati vanilin šećer, gustin, brašno i vodu (gustin i vodu naizmenično, u par navrata).
3. Mleko staviti da se kuva, pa kad krene da vri dodati smesu od žumanaca i gustina. Kuvati na srednjoj vatri, uz stalno mešanje dok krem ne postane jako gust. Skloniti sa vatre pa u još vruć krem lagano umešati sneg od belanaca. Sipati preko donje kore, poravnati.
4. Kad se fil ohladi i stegne premazati slatkom pavlakom umućenom sa 100 g šećera. Odozgo poredjati isečene parčiće druge kore, i ostaviti da se sve dobro stegne u frižideru. Pred služenje posuti prah šećerom.

5 comments:

  1. Sjajna krempita!!!Slicno pravim krem kocke.A porodica ti je divna!!!Srecan im polazak u skolu:))

    ReplyDelete
  2. Prekrasna obitelj! Sretan polazak u školu a krempita je pravo dobra!

    ReplyDelete
  3. Wow! Kako je divno uspela.I kakvo uzbudjenje sa skolarcima;) Nadam se d aniej bilo suza a i da jeste to brzo prodje;)

    ReplyDelete
  4. Laki i Paja su vršnjaci, i ovaj stalno zapitkuje kad će on da napuni 5, jer će sa 5,5 krenuti u predškolsko, što je trenutno hit tema u kući, pošto je brat upravo krenuo :) Srećan rođendan Lakiju i sve najbolje!

    Drago mi je i za krempitu da je dobro prošla, meni se isto dopao taj recept kod Andree, i uvek mi je drago kad vidim kako recepti žive i šire se.

    Pozdrav tebi i tvojima (da znaš da ti zavidim na porodičnoj fotki, naša poslednja takva je od pre dve i kusur godine!) :)

    ReplyDelete
  5. Hvala Majo, Snjezo, Dzoli na komentarima za krempitu, a posebno za porodicu, ovo ponosni tata i muz prica :).

    Majo vidio sam tvoju 'muku' sa pocetkom skole, kazu prvih petnaestak godina je tesko gledati klince kako krecu u Septembru u skolu, a onda postane lakse...
    Nasem Lakiju je ovo vec druga godina da ide 'full time' u skolu. Dvije godine predskolskog, od 9 do 3... Ovo jos nije pocelo u citavom Ontariju, skola gdje smo ga mi upisali je citav dan.

    Ej, tjeraj ih da se slikaju, prodje vrijeme za cas, postace Laki i Paja tinejdzeri, tek onda ih necete moci 'uhvatiti' i nagovoriti da budu sa vama.

    Puno pozdrava

    Zoran

    ReplyDelete