Sunday, November 7, 2010

Susam Pogaca

For recipe in english, please scroll down


U igri FBI rukavice, koju je pokrenula mamajac iduca dva mjeseca je pod istragom Mignonne, sa bloga La cuisine creative. Ja sam se odlucio ukljuciti u ovu igru, i ovo ce biti moj prvi pokusaj da 'kopiram' jedan od Mignonne-vih recepata.
Kako otvorite njen blog, odmah vam sve postane jasno, nema tu sta da se istrazuje. Izvrsna hrana, kvalitetne slike, postovi napisani sa puno duha, samo da se cita i uziva. Posle provedenog nekog vremena i citanja bloga, odlucio sam da napravim jedan obrok i krenucu od  Susam pogace. Ja imam slabost prema pecivu, a ovom se sigurno ne moze odoliti. Pa da krenem sa mojim istrazivanjem...

Potrebno:*

750 g brasna
15 g instant kvasca
2 jaja
350 ml mlijeka
100 ml ulja
kasika sirceta
kasikica soli

*ja sam poslusao mignonne, pa sam smanjio za cetvrtinu sve kolicine iz orginalnog recepta.

i jos

umuceno jaje za premazivanje
susam

A napraviti ovako:

Od prosijanog brasna, kvasca, toplog mlijeka, jaja, soli i ulja zamijestiti tijesto. Ja sve to ubacim u Mr. Red-a i on odradi posao za mene. Pokriti providnom folijom ili cistom krpom (opet ista stvar, koristiti prljavu krpu bi bilo stvarno glupo) i staviti tijesto na toplo mjesto. Umjesto preporucenih 10 minuta, ja sam ga ostavio sat vremena, ne sto ne vjerujem mignonne, nego sam vodio Lazara na njegov 'Saturday dance". Kada opet odlucite da nastavite da radite na pogaci, podijelite tijesto na 6 jednakih dijelova i napravite 'lopte'.



Od ovih lopti, razvuci tijesto u pravougaonik, a onda ih urolati i uplesti u pletenice, dva po dva rolata, tako da se dobiju tri pletenice. 


Podmazati i posuti brasnom kalup. Napravljene rolate slagati kruzno pocevsi od sredine. To otprilike izgleda ovako kada su dva slozena.



Ostaviti pogacu da naraste i popuni kalup. Premazati umucenim jajetom i posuti susamom.


Ja sam pogacu stavio u hladnu rernu, upalio na 250°C i jednom kada je rerna dosegla tu temperaturu, pekao 5 minuta, a onda pogacu pokrio aluminijskom folijom, smanjio temperaturu na 200°C i pekao jos nekih pola sata. Sve u svemu oko 45 minuta. Ako izdrzite da je ostavite da se malo prohladi, uradite to, a ako ne, nemojte se brinuti, sigurno niste prvi koji joj nisu mogli odoliti.


Ode moja dijeta u Honduras...


Recipe in English

You'll need

4 ½ cups flour
2 teaspoons instant yeast
2 eggs
1½ cups milk
½ cup vegetable oil 
1 tablespoon white vinegar
1 ½ teaspoons salt
And
1 egg
sesame seeds

And make it like this:
Sift flour and yeast into mixing bowl. Add 2 eggs, warm milk, vinegar, salt and oil. Knead until dough is smooth. Cover the bowl and let it rest for 1 hr. Take the dough on a lightly floured surface and divide into six equal parts. Shape each ball into rectangular shape (4”x14”) and roll it along longer side. Take two rolls, pinch ends together and braid. Repeat with remaining rolls. Lightly coat the spring form pan with the cooking spray and dust with flour. Place first braid into pan, starting from center, making a circle. Tuck ends under the dough; add two remaining braids in same circular shape. Cover and let dough raise for 1” over the pan. Beat remaining egg, brush over braids. Sprinkle sesame seeds. Bake for 10 min at 450 F. Reduce temperature to 400 F, cover with aluminum foil to prevent burning and bake another 30-35 minutes.  Remove from pans to wire racks to cool.

6 comments:

  1. Zaista divna a mogu zamisliti koji se miris širio kuhinjom.

    ReplyDelete
  2. Svaka cast, mislila sam da ce izbor prvo pasti na neko od konkretnih jela, ali da ce se pogaca mesiti...e, tome se nisam nadala!;))) Moram priznati da si se odlicno snasao, ne znam da li je supruga pomagala, ali pogaca je super uspela...meni je u pocetku bilo najteze da lepo rasporedim pletenice u kalup, pa se i sada neki put zna desiti da ih po vise puta premestam, ali vidim da je ovde sve uradjeno kako treba!;)) jos jednom cestitke i drago mi je da vam se svideo receptic...pozzz

    ReplyDelete
  3. @ Dilajla, mirisala, mirisala, steta sto jos 'miris-net' nije izmisljen, tako da i to moze da se podijeli...

    @ mignonne, morao sam poceti od necega, pogaca je super, i sve mojih ruku dijelo, a bice i vise konkretnih stvari...

    Pozdrav

    Zoran

    ReplyDelete
  4. odlična je pogača, ja je isto imam u planu napraviti

    ReplyDelete
  5. @nina, neces pogrijesiti, dobra k'o dobar dan ;)
    hvala Mignonne za recept

    Pozdrav
    Zoran

    ReplyDelete
  6. Imam je namjeru praviti, jedva čekam kad vidim ovu tvoju:)

    ReplyDelete